Woensdag 25 mei hebben PvdA, D66, CDA, VVD en Stadspartij Nijmegen NU ingestemd met een topsportcomplex in het Goffertpark. Ondanks de tegenstem van GroenLinks wil een meerderheid van de Nijmeegse gemeenteraad de plannen verder onderzoeken. In het voorjaar van 2012 wordt een definitief besluit genomen over de bouw van het topsportcomplex. GroenLinks blijft zich inzetten om het Goffertpark groen te houden!

Wij betreuren dat mogelijk een deel van het Goffertpark bebouwd wordt met een parkeergarage, kantoren, winkels, horecavoorzieningen en sporthallen. GroenLinks heeft grote moeite met een topsportcomplex in het groene park. Ook heeft de fractie bedenkingen bij de financiële risico's van het plan dat volledig gedragen wordt door de gemeente Nijmegen. Als de huurders van het complex (zoals NEC) de huur niet kunnen betalen, draait de gemeente hier volledig voor op. De fractie ziet andere oplossingen voor het verbeteren van de accommodaties van de sportverenigingen. GroenLinks ziet kansen op het bedrijventerrein Winkelsteegh (Novio Tech Campus). Ook kan de Jan Massinkhal worden vernieuwd. Wat GroenLinks betreft zouden partners uit het onderwijs en gezondheidszorg, hierbij kunnen aansluiten.