Nijmegen is een plek waar veel mensen zich thuis voelen. Het bruist van activiteiten, mensen kijken naar elkaar om en de stad ligt midden in een prachtige groene omgeving. Als wethouder Cultuur werk ik hard aan het verbeteren van het culturele klimaat. Met de nieuwe cultuurvisie “Groei.” bieden we een culturele basis voor iedereen, zoeken we de verbinding tussen cultuur en andere domeinen, zoals zorg, onderwijs en economie; ­en geven we ruimte voor creativiteit en innovatie.

“ Nijmegen is creatief, bruisend en sociaal ”
Noël Vergunst wethouder

Veel mensen zijn nog steeds op zoek naar een betaalbare woning in Nijmegen. Als wethouder Stedelijke Ontwikkeling en Ruimtelijke Ordening zorg ik voor ruimte in de stad zodat woningcorporaties en projectontwikkelaars extra woningen kunnen bouwen. Tegelijkertijd versterken we de groene waarden in de stad en maken we Nijmegen klaar voor een duurzame toekomst. In de eerste omgevingsvisie van Nijmegen “Stad in beweging” schetsen we hoe de stad zich tot 2040 ontwikkelt als een plek om te werken en wonen.

Nijmegen heeft een rijke geschiedenis, van Romeinen en middeleeuwen tot frontstad en universiteitsstad. Om dit verleden zichtbaar en beleefbaar te maken, investeren we onder andere in het Valkhofkwartier, de bakermat van de Nederlandse beschaving.

• Stedelijke ontwikkeling
• Ruimtelijke ordening