Sander v/d Goes:
24 jaar | student sociale geografie RU | woont in Nijmegen-Midden

De klimaatcrisis, de woningcrisis en psychische problemen raken ons hard. Wij zijn de generatie die moet gaan dealen met de gevolgen van een kapotte aarde. Wij zijn de generatie die tot hun 30e bij de ouders of op de studentenkamer moet blijven wonen. Daarnaast kampt een kwart van onze leeftijdsgenoten met psychische problemen en voelt drie op de vier zich eenzaam.

“ Aan de slag voor de toekomst van onze generatie. ”
Sander van der Goes

Maar waar beginnen we? In mijn plan pakken we deze grote problemen lokaal aan. Samen tackelen we de klimaatcrisis door te investeren in een CO2-neutraal Nijmegen, waar goede OV- en fietsverbindingen de norm zijn. Ook grijpen we in op de woningmarkt. We pakken huisjesmelkers aan, voeren maximale huurprijzen in en bouwen rap bij. We zorgen dat mentale problemen bij jongeren vroeg worden herkend door hier op scholen extra aandacht aan te besteden en we investeren in de culturele sector zodat Nijmegen weer die sociale en bruisende stad kan zijn die het voor de coronacrisis was.

De oplossingen voor onze problemen laten te lang op zich wachten. Het is tijd om het zelf te gaan doen.