De combinatie van KlokBouw BV Nijmegen, Ed. Züblin AG Duisburg en AGS architecten gaat het nieuwe onderkomen van poppodium Doornroosje en studentenwoningen van de Stichting Studentenhuisvesting Nijmegen bouwen. Na beoordeling van de ingezonden plannen haalde dit ontwerp de meeste punten. Het winnende plan is vanmiddag gepresenteerd. GroenLinks is verheugd over het plan.

Het nieuwe plan op de voormalige locatie van het stationspostkantoor bestaat uit een nieuw onderkomen voor Doornroosje met een grote en kleine zaal met bijbehorende voorzieningen en 350 studentenwoningen van de Stichting Studentenhuisvesting Nijmegen. Onder het complex komt bovendien een gratis fietsenstalling met 3700 plaatsen. 1000 van deze fietsenklemmen zijn overgeheveld vanuit het plan voor de nieuwe parkeergarage onder de van Schaeck Mathonsingel. De bouw van het complex start nog voor het einde van dit jaar. De oplevering staat gepland voor eind 2013.

GroenLinks is zeer verheugd over het voorliggende plan. De partij heeft zich in de afgelopen jaren continu ingezet Doornroosje op een mooie nieuwe plek te herhuisvesten. Daarnaast is in dit plan de uitstoot van het nieuwe pand zeer laag zodat Doornroosje en de studentenhuisvesting zullen bijdragen aan een klimaatneutrale stad. Daarnaast is de uitstraling van Doornroosje zoals GroenLinks had gevraagd transparant, zodat de bezoeker verleid wordt langs te komen. De 3750 fietsparkeerplekken ten slotte voorzien in een grote behoefte op het station.

We verwachten dat dit gebouw de eerste stap is naar een aantrekkelijk stationsgebied!

Bekijk het ontwerp op de website van de gemeente.