Op de politieke avond van 11 februari stond het snelfietspad Beuningen-Heyendaal op de agenda. Het laatste deel van dit tracé komt door het Goffertpark, langs het NEC-stadion. GroenLinks begrijpt die keuze, het is immers de snelste route voor de fietsers en ligt ver weg van de drukke Burgemeester Daleslaan. Er zijn wel een aantal knelpunten aan deze route door het park. Ons raadslid Pepijn Oomen kondigde een motie aan om hier goed naar te kijken.

GroenLinks wil graag dat samen met bewoners en gebruikers van het park gekeken gaat worden naar oplossingen om de veiligheid voor fietsers en wandelaars zo groot mogelijk te maken. Ook is het belangrijk om goed na te denken over het strooien van zout in de winter (dat kan schadelijk zijn voor het park) en is diervriendelijke verlichting gewenst. Oomen: "Al met al een goede reden om deze knelpunten op te lossen zodat we straks een fietspad hebben dat past bij het bijzondere Goffertpark."Tot slot vroeg GroenLinks om aandacht voor het allerlaatste deel van het tracé, tussen het Goffertpark en de universiteitscampus. Oomen: "de Slotemaker de Bruïneweg is ronduit onveilig voor fietsers en daar moet een oplossing voor komen. " Wethouder Harriët Tiemens kondigde aan hiervoor een alternatieve route te overwegen, over de Oude Molenweg.