Hoewel de uitkomst hoogst onzeker is, blijft Nijmegen zich inzetten om het topsalaris van RGV-directeur Droogh aan te pakken. Dat bleek woensdag tijdens de bespreking van de Voorjaarsnota. Hierin legt het college tussentijds verantwoording af over de financiële ontwikkelingen in de gemeente. Een van de opvallendste zaken was het onverwachte faillissement van twee dochterbedrijven van de Recreatiegemeenschap Veluwe (RGV). Nijmegen heeft een minderheidsaandeel in de RGV.

Financieel heeft het faillissement niet veel impact, maar Raadslid Jos Reinhoudt van GroenLinks stelde er toch vragen over. Reinhoudt: 'De afgelopen jaren is RGV een aantal keren in opsprak geweest, de laatste keer vanwege hun plannen om in de Berendonck een mega-wellnesscentrum te bouwen. Daarnaast verdient de directeur maar liefst drie ton per jaar, idioot veel voor iemand die werkt met publiek geld. Dat er twee dochterbedrijven failliet zijn gegaan, is pas achteraf gemeld aan de aandeelhouders. Dat hoort niet. Kortom, reden genoeg om de teugels strak aan te trekken bij RGV.'

Ook tijdens de vorige collegeperiode heeft GroenLinks er herhaaldelijk op aangedrongen het topsalaris van Droogh aan te passen, maar Nijmegen stond daarin alleen. Na de verkiezingen zitten ook in andere gemeenten nieuwe bestuurders, maar GroenLinks-wethouder Harriët Tiemens gaf aan dat deze gemeenten de RGV-directeur voorlopig niet willen korten op zijn salaris.