Armoedebestrijding

GroenLinks zet zich actief in om armoede te voorkomen. Wij kiezen voor een ruimhartige inkomensondersteuning, zodat mensen met een laag inkomen volwaardig kunnen meedoen.

Huishoudens met lage inkomens kunnen gebruik maken van een stadspas waarmee ze gebruik kunnen maken van sport, cultuur, en Openbaar Vervoer. Kinderen uit deze gezinnen worden op deze manier in staat gesteld om te sporten, de bioscoop te bezoeken of lid te worden van een muziekvereniging.

Daarnaast wil GroenLinks persoonlijke ondersteuning van werkzoekenden en meer mogelijkheden tot om- en bijscholing voor kansrijke beroepen. Uitgaan van vertrouwen, optimisme en positieve stimulering is hoe wij met elkaar willen omgaan. Er komt een intensief programma voor preventie van schulden en gedragsverandering, bijvoorbeeld in de vorm van een schuldenfonds.

"Uitgaan van vertrouwen, wederkerigheid en positieve stimulering is hoe wij met elkaar willen omgaan." - April Ranshuijsen

Beluister ons verkiezingsprogramma

Of lees/luister ons hele verkiezingsprogramma hier!

Sluit je aan

Samen gaan we verder met verandering en werken we aan een groen en eerlijk Nijmegen

doe mee