Foutmelding

De opgevraagde pagina bestaat helaas niet.

Pagina niet gevonden

Zoekresultaten

1. Doorgaan met laten zien dat het ook anders kan

April

Vanavond is de begroting voor de komende jaren besproken. Onze lijsttrekker April Ranshuijsen sprak daarbij in eerste termijn haar waardering uit over de koers die we als stad voeren. April: "GroenLinks gaat in Nijmegen door met laten zien dat het ook anders kan!" Lees Aprils bijdrage hieronder.

2. Grote vraagtekens bij 280.000 vrachtwagens door Nijmegen-West

De fractie van GroenLinks wil opheldering over het voornemen om vanaf 2020 dagelijks 78 extra vrachtwagens over bedrijventerrein TPN-West te laten rijden, om het zand van de Beuningse plas te vervoeren naar binnenvaartschepen aan het Maas-Waal kanaal. In schriftelijke vragen aan het Nijmeegse college van B&W laat de partij weten dat 280.000 vrachtwagens niet passen bij een duurzame, innovatie Europese groene hoofdstad.

3. In het Waalfront kan betaalbaar wonen prima samengaan met verkeersveiligheid

Een opiniestuk van ons raadslid Noël Vergunst.

Nijmegen heeft veel ambities in het voormalige industriegebied Waalfront. De Honig is nu al een bruisende hotspot en in hoog tempo worden zowel duurdere koopwoningen als zeer gewilde, sociale huurwoningen gebouwd. Het is een ideale plek voor starters die al lang op zoek zijn naar een huis.

4. Verder met verandering

Schoon verkeer in de stad, 10 miljoen euro extra voor fiets en ander schoon vervoer, een veilige Graafseweg voor alleen lokaal verkeer, strenger optreden tegen illegale kamerverhuur, minder regels en controledrang voor mensen met een uitkering en radicale vergroening. Dit zijn enkele in het oog-springende punten uit het verkiezingsprogramma van GroenLinks Nijmegen, dat vandaag bekend is gemaakt.

5. GroenLinks wil herstel van garantieregeling voor gemeenschappelijk wonen

Aankomende woensdag ­27 september zal de gemeenteraad debatteren over het weer invoeren van de garantieregeling voor gemeenschappelijk wonen.Al sinds de jaren 80 is Nijmegen de woonverenigingenstad van Nederland. GroenLinks vindt dit een geweldig concept, mensen kunnen zelf kiezen hoe zij samen willen leven.

6. Groene daken voor iedereen

Het moet makkelijker worden om in Nijmegen een groen dak aan te leggen. Dat vindt GroenLinks Nijmegen. Bij de behandeling van de zomernota woensdag in de gemeenteraad diende de partij een motie in om dit voor elkaar te krijgen. De motie werd unaniem aangenomen.

7. Nijmegen is klaar voor de toekomst

Vanavond werd de zomernota in de raad besproken, de nota waarin de contouren van de begroting voor de komende jaren wordt uitgezet. Fractievoorzitter Pepijn Boekhorst constateerde in zijn bijdrage dat Nijmegen klaar is voor de toekomst. "Deze coalitie maakt de juiste keuzes. Met deze nota werken we verder aan een groene, sociale en leefbare stad!" Lees hieronder de bijdrage van Pepijn in eerste termijn.

8. April Ranshuijsen lijsttrekker GroenLinks Nijmegen

April Ranshuijsen zal bij de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2018 de kandidatenlijst aanvoeren. April is op dit moment vicevoorzitter van de GroenLinksfractie in Nijmegen. De Kandidatencommissie draagt haar met trots voor als lijsttrekker. Ranshuijsen: 'Met plezier werk ik verder aan een sociaal, groen en gezond Nijmegen. Ik heb enorm veel zin om aan de slag te gaan en straks te bouwen aan een sterk en enthousiast fractieteam.'