Foutmelding

De opgevraagde pagina bestaat helaas niet.

Pagina niet gevonden

Zoekresultaten

1. Overwegingen bij het gebruik van Facebook

Arjen Lubach heeft met zijn item “Bye Bye Facebook” Nederland weer eens goed wakkergeschud. Wie denkt dat Facebook alleen doelbewust geplaatste informatie verzamelt komt bedrogen uit. Via de apps van Facebook (en Facebook Messenger, en mogelijk ook WhatsApp, ook eigendom van Facebook) kan ook worden bijgehouden wie met wie communiceert, ook buiten Facebook om. Via 'like knoppen' en onzichtbare scripts op beangstigend veel websites wordt ons surfgedrag op afstand gevolgd. Het is je vast wel eens opgevallen dat je op Facebook plotseling advertenties kreeg voor boormachines nadat in een webshop op zoek ging naar een accuboormachine. Dat kan alleen omdat je overal gevolgd wordt.

2. Stemmers bedankt!

Met 24,9 procent van de stemmen heeft GroenLinks 10 zetels in de raad gekregen!

UPDATE: om 18u30 is bekend gemaakt door de gemeente Nijmegen dat het zelfs 11 zetels zijn.

3. Snel aan de slag met een beter stationsgebouw

Het stationsgebouw in Nijmegen moet mooier en beter toegankelijk worden. Treinreizigers willen makkelijker en sneller op de perrons komen, en dat geldt ook voor perron 1A dat snel weer in gebruik moet worden genomen. Dat is althans de mening van reizigers die reageerden op een oproep van GroenLinks. Lijsttrekker April Ranshuijsen: “Wij roepen de gemeente, ProRail en NS op om snel aan de slag te gaan met deze verbetersuggesties. Laten we ervoor zorgen dat het stationsgebouw echt een visitekaartje wordt voor onze mooie stad!”

4. Sociale huurwoningen op de beste plekken in de stad

Wat doe je op de eerste dag in functie als wethouder volkshuisvesting in Nijmegen, vroeg gespreksleider Vincent Cantrijn aan alle deelnemers tijdens het Woondebat in Lux ruim een week voor de gemeenteraadsverkiezingen. ”Ik zou direct op bezoek gaan bij de huurdersverenigingen en bij gemeenschappelijke woonvormen om te horen wat zij voor wensen hebben en wat de gemeente voor hen kan doen.”, begon fractievoorzitter Pepijn Boekhorst, die GroenLinks op deze avond vertegenwoordigde.

5. Nieuwbouw Waalfront krijgt veilige en schone weg

Goed nieuws voor Nijmegen-West: de veiligere variant van de laan van Oost-Indië komt toch weer in beeld. Raadslid en oud-Waterkwartierbewoner Noël Vergunst: "Bewoners in deze wijk hebben recht op een weg die niet ten koste gaat van de leefbaarheid. Deze weg bouw je voor vele jaren.”

6. Verslag Politieke debat met ouderen

Als er één boodschap bleef hangen na het debat in Grand Café De Borger in het OBG, dan is het wel een liedtekst van het cabaretduo De Nachtzusters. ‘Het welzijn van de oudere is geen aalmoes, maar een recht’. Zorg en welzijn gaan namelijk altijd samen. Afgelopen woensdag brak GroenLinks-kandidaat Quirijn Lokker dan ook een lans voor de zorg en het welzijnswerk in Nijmegen. ‘Wij zien dat mensen goede zorg ontvangen als er ook goed welzijnswerk er aan vooraf gaat. De kwaliteit van de zorg is daarbij voor GroenLinks essentieel. Niet het kostenbesparende.’

7. Meet-Up met Jesse Klaver over klimaat op 5 maart

Maandagavond 5 maart komt Jesse Klaver, politiek leider van GroenLinks, voor een Meet-up naar Nijmegen. Vanaf 20 uur gaat hij in de Stadsschouwburg in gesprek met Nijmegenaren over de aanpak van klimaatverandering. Iedereen is welkom, je hoeft je alleen aan te melden via de site steun.groenlinks.nl. De avond is vrij toegankelijk.

8. Nijmeegse vrouwen gebruik je stem!

Op initiatief van GroenLinks Nijmegen is een grote groep vrouwelijke kandidaat politici van diverse politieke partijen in Nijmegen samen met elkaar op de foto gegaan. Met als doel een gezamenlijke oproep te doen aan alle Nijmeegse vrouwen om actief deel te nemen aan de politiek en hun stem te laten horen.