Foutmelding

De opgevraagde pagina bestaat helaas niet.

Pagina niet gevonden

Zoekresultaten

1. Nijmegen als pilotstad voor gemeentelijke wietteelt?

Onlangs heeft het kabinet de details van het landelijk experiment wietteelt naar de Tweede Kamer gestuurd. Vanaf 23 april kunnen burgemeesters zich aanmelden voor het landelijke experiment met gereguleerde wietteelt.

GroenLinks maakt zich al jaren sterk voor het reguleren van wietteelt en kreeg daarbij veel bijval van de Nijmeegse gemeenteraad. Doordat wiet legaal mag worden ingekocht wordt criminaliteit aan banden gelegd, is de kwaliteit beter controleerbaar en bestrijden we brandgevaarlijke kwekerijen. We keken dan ook vol verwachting uit naar het landelijke experiment.

2. SLIMspitsen van start

Harriët Tiemens opent SLIMspitsen

Met een druk op de knop startte wethouder Harriet Tiemens gisteren de campagne SLIMspitsen, een van de maatregelen die Nijmegen neemt om het verkeer te laten doorstromen tijdens het onderhoud aan de Waalbrug.

3. Aandacht in tijden van polarisatie

Logo Handvest

Behandel anderen zoals je zelf behandeld wilt worden, dat is het uitgangspunt van het Handvest voor Compassie. Ook de gemeenteraad sluit zich aan bij deze wereldwijde beweging die streeft naar een rechtvaardige en zorgzame samenleving. Gisteren ondertekenden de Nijmeegse raadsleden het Handvest.

4. Hulp bij beschermd wonen: ja, mits

pgb

De gemeenteraad van Nijmegen besluit op 3 april over een aantal nieuwe regels voor jeugdzorg en maatschappelijke ondersteuning van kwetsbare groepen.  Een belangrijk onderdeel: de eisen voor het verlenen van een persoonsgebonden budget (pgb) voor beschermd wonen zijn aangescherpt.

5. Nijmegen kiest voor onafhankelijkheid met open ICT

Gisteren werd de motie “Nijmegen digitaal onafhankelijk” unaniem aangenomen door de Nijmeegse gemeenteraad.

Opsteller Joep Bos-Coenraad is verheugd door de brede steun voor de motie die GroenLinks indiende samen met D66, SP, Stadspartij DNF en Partij voor de Dieren.