Foutmelding

Oei, deze pagina bestaat niet! Weet je wat wel bestaat? Klimaatverandering 🤖

Pagina niet gevonden

Zoekresultaten

1. Vacature fractiemedewerker (16 tot 20 uur/week)

GroenLinks Nijmegen is op zoek naar een enthousiaste collega die de fractie in Nijmegen kan ondersteunen op het gebied van administratie en communicatie. Wij zijn een ambitieuze en gedreven fractie van 11 raadsleden en 2 fractievolgers. Als fractiemedewerker speel je een belangrijke ondersteunende rol.

2. Buitenspelen is een groot goed!

Het schoolplein van basisschool De Buut is sinds kort één van de bekendste pleintjes van het land. GroenLinks wil dat kinderen hier kunnen blijven spelen.

3. Nijmegen wordt digitaal onafhankelijk, met open standaarden en open source

Begin dit jaar diende GroenLinks Nijmegen de motie 'Nijmegen Digitaal Onafhankelijk' in en kreeg daarbij steun van de voltallige Nijmeegse raad.

Dat is heel goed nieuws, want we zijn al lang bezig (sinds 2003) om de Nijmeegse ICT slimmer en toekomstbestendiger te maken, maar we zijn nog niet ver genoeg. Grote ICT bedrijven hebben nog teveel macht over onze digitale keuzes en privacy.

4. Hoge opkomst in Nijmegen

bedankt voor je stem

In Nijmegen kwam 48% van de kiesgerechtigden gisteren stemmen voor het Europees Parlement, en dat is hoger dan het landelijke gemiddelde van 41,2%. Geweldig!

5. Parttime werken vanuit de bijstand makkelijker maken

Het komt in Nijmegen regelmatig voor dat mensen met een bijstand die parttime werken financieel in de problemen komen door hun wisselend inkomen en verrekeningsproblemen met de gemeente. GroenLinks Nijmegen vindt dat een slechte zaak.

GroenLinks heeft daarom op 8 mei samen met SP met succes een motie ingediend waarin het college wordt opgeroepen om ervoor te zorgen dat Nijmegenaren die parttime werken vanuit de bijstand iedere maand gegarandeerd over de toepasselijke bijstandsnorm kunnen beschikken. Ook roept de motie op om te regelen dat voormalig bijstandsgerechtigden bij terugval in inkomen uit werk sneller opnieuw bijstand aan kunnen vragen. Daarnaast dient de gemeente Nijmegen beter bereikbaar te worden voor mensen die o.a. vragen hebben over verrekeningen met bijstand.

6. Campagne-rally met Bas Eickhout

Zaterdag 18 mei komt lijsttrekker Bas Eickhout naar Nijmegen om onze huis-aan-huis-actie af te trappen. Daarna gaan we met leden en sympathisanten de wijk in om campagne te voeren.