Foutmelding

De opgevraagde pagina bestaat helaas niet.

Pagina niet gevonden

Zoekresultaten

1. Armoederegelingen Meedoenregeling en CAZ blijven in stand!

Dankzij twee amendementen op de begroting 2019 over de CAZ (collectieve aanvullende ziektekostenverzekering voor mensen met laag inkomen) en de Meedoenregeling kunnen deze twee belangrijke armoederegelingen in 2019 voortgezet blijven worden in de huidige vorm. De amendementen waren een initiatief van de fracties van GroenLinks, de SP en D66 en konden op 14 november op brede steun rekenen van andere fracties in de gemeenteraad.

2. GroenLinks neemt het op voor gierzwaluw en huismus

Typische stadsvogels als de gierzwaluw en huismus krijgen het door hermetisch gesloten nieuwbouw en ondoordacht groenbeheer steeds moeilijker om in onze stad hun plekje te vinden. De Nijmeegse fractie van GroenLinks neemt het op voor deze vogels. Met een aantal eenvoudige maatregelen, die de stad maar weinig moeite en geld kosten, kan Nijmegen weer een stuk toegankelijker worden gemaakt.

3. Blij met extra steun Huurteams!

De gemeente Nijmegen heeft besloten de subsidie voor Huurteams Nijmegen te verhogen. Daarmee kunnen meer huurders geholpen worden in hun strijd tegen te hoge huren en huisjesmelkers die het niet zo nauw nemen met de regels. Coalitiepartijen SP, GroenLinks en D66 pleitten tijdens behandeling van de begroting afgelopen maand voor extra steun voor Huurteams.

4. GroenLinks Nijmegen in Hees

Op zaterdag 20 oktober ging een groepje GroenLinksers op pad in de Nijmeegse wijk Hees om te horen wat er speelt. "Wat gaat er goed, wat kan er beter?"

De inwoners van Hees tonen zich erg gelukkig in hun wijk. Dat uit zich ook in een hele actieve gemeenschap die elkaar kent en samen van alles onderneemt: van het opzetten van een voedselbos, een collectief van bewoners uit Hees die hun leefwijze willen verduurzamen, enthousiaste karrentrekkers die jaarlijks een prachtig bouwdorp organiseren en nog veel meer. Het is geweldig om te zien dat er zoveel initiatief wordt genomen om de wijk nog mooier en de bewoners gelukkiger te maken.

5. Een eigentijdse Sint en Piet in Nijmegen?

De dagen worden korter, pepernoten liggen in enorme stapels in de winkel. Sinterklaas komt naar Nijmegen! Maar wie zal de Sint dit jaar vergezellen?

Vorig jaar werd Sinterklaas bij zijn aankomst in Nijmegen, net zoals de andere jaren, vergezeld door zwarte pieten. Zullen de Roetveegpieten dit jaar naar Nijmegen komen? GroenLinks hoopt van wel!