Cultuur en Sport

Sporten en bewegen moet betaalbaar zijn voor Nijmegenaren van alle leeftijden, achtergronden en kwaliteiten. We willen het sportaanbod uitbreiden, vooral via samenwerking tussen verenigingen en scholen.

GroenLinks stimuleert cultuur, creativiteit, ondernemerschap en talentontwikkeling bijvoorbeeld n het NYMA-kwartier, het Waalfront en Doornroosje. Bij culturele instellingen zijn alle Nijmegenaren welkom. Omdat de cultuursector steeds verder onder druk staat, investeren we hier extra in. GroenLinks is trots op de culturele ondernemers in onze stad. We vinden het belangrijk dat er volop ruimte is voor vernieuwing en kleinschalige experimenten. Onze musea en archeologische monumenten halen bezoekers naar de stad.

"Iedereen in Nijmegen kan aan sportieve en culturele activiteiten meedoen. Dat zetten we onverminderd door.Het aanbod van cultuur is tegen de tendens in op peil gehouden, en Nijmegen neemt daarmee een mooie vierde plaats in tussen de vijftig grootste steden van Nederland!" - April Ranshuijsen

Beluister ons verkiezingsprogramma

Of lees/luister ons hele verkiezingsprogramma hier!

sluit je aan

Samen gaan we verder met verandering en werken we aan een groen en eerlijk Nijmegen

doe mee