Aan tafel met de kandidaten

Denk mee over een nòg krachtiger GroenLinks!

Hoe maken we de GroenLinks-beweging, ook na de verkiezingen, nòg krachtiger? Op 1 maart brengen we leden en kandidaten in gesprek met elkaar , nog vóórdat kandidaten in beslaggenomen worden door het dagelijkse raadswerk. Want we willen samen graag goed aan de slag om om de doelen van ons verkiezingsprogramma te verwezenlijken. De Werkroep Landelijk en Partijdemocratie organiseert een dialoogavond met de Nijmeegse kandidaten en leden. Naast de kennismaking onderzoeken we nieuwe en werkbare vormen om de bijdrage van partijleden en raadsleden onderling te versterken.

kennismaken met kandidaten

De kandidaat-raadsleden en -wethouders krijgen op die avond nog meer een gezicht. Sommige namen op de lijst zijn bij velen bekend, andere kandidaten zijn minder in beeld geweest. Wat beweegt hen om zich te kandideren? Wat is hun achtergrond en hoe speelt die door in hun bevlogenheid voor het programma?

Voor GroenLinks is de wederkerigheid een belangrijke kans. Dus ook de betrokkenheid en bevlogenheid van de leden is van belang om te laten horen. Waar is het leden om te doen, waar zit hun zorg en toewijding en actieve energie in de bijdrage aan de stad? Hoe kan die energie de kandidaten steunen in hun werk in de raad of als wethouder?

op zoek naar effectieve bijdrage

Na de kennismaking en verdieping van de thema’s zoeken we met elkaar naar nieuwe vormen om onze lokale partijdemocratie werkzaam te houden en te maken. Hoe kunnen de leden hun rol invullen, welke bijdrage willen en kunnen zij leveren? Misschien sluiten mensen zich aan bij een werkgroep, maar juist ook andere participatievormen kunnen interessant zijn: een eenmalige bijdrage of een onverwachte samenwerking in de stad.

actief programma

De avond kent verschillende gespreksvormen. In het klein en in het groot. We faciliteren een dynamische programma, waarin iedere aanwezige bijdraagt om het tot een succes te maken.

Dus:

• aan tafel met kandidaten op 1 maart om 20.00 uur
  • in de Gebroeders van Limburgzaal van het Stadhuis
  • actief en plezierig programma tot 21.45 uur
  • nazit voor de voor de liefhebbers in ons campagnepand

Vooraf opgeven is in verband met de organisatie noodzakelijk. Tot uiterlijk zondag 25 februari aanmelden via: groenlinkslandelijk@groenlinksnijmegen.nl

Stadhuis
Korte Nieuwstraat 6