Bijeenkomst leraren en de werkdruk in het onderwijs

Beste leraar,

Er gebeurt veel in onderwijsland. Met de lerarenstakingen zoals #poinactie, maar ook op andere manieren proberen leraren minder werkdruk te krijgen en beter beloond te worden. Om zo beter les te kunnen geven. In aanloop naar een debat hierover op 21 februari wil het Nijmeegse Tweede Kamerlid Lisa Westerveld graag met zoveel mogelijk leraren praten. Wat kan de politiek nu doen om de werkdruk te verminderen? En welke oplossingen wil GroenLinks? Maar vooral: Wat zijn de grootste knelpunten? Waar zitten jullie mee?

We kijken niet alleen naar landelijk beleid. Want onderwijsbeleid is ook lokaal. Wat kunnen we in Nijmegen doen aan onderwijsachterstandenbeleid? Hoe gaan we om met passend onderwijs, en hoe zit het eigenlijk met onderwijshuisvesting?

Alle (basisschool)leraren zijn welkom! Dus neem collega’s of bekenden mee.

Wanneer: 19 febrauri

Waar: Augustijnenstraat 47

20.00 welkom, koffie thee

20.15 Welkom door kandidaat-Wethouder Noël Vergunst en Tweede Kamerlid Lisa Westerveld

20.30 Lisa Westerveld over stand van zaken in Den Haag

20.40 – 21.30 Bespreken onderwijs: werkdruk, achterstandenbeleid, wat wil GroenLInks, wat willen leraren?

Wil je komen? Stuur een mailtje naar campagne@groenlinksnijmegen.nl of ga naar https://www.facebook.com/events/1816578368353788/ en spoor al je collega’s aan om te komen.

Mede namens Lisa Westerveld,

Noël Vergunst