Duurzame economie

Economie

GroenLinks zet in op een duurzame en kleinschalige economie. Veel mensen in onze stad werken als zelfstandige. We geven hen letterlijk en figuurlijk de ruimte. De gemeente kan hen helpen met informatie over het ondernemerschap en leegstaande panden kunnen worden ingericht als werkplaatsen en flexplekken.

Nijmegen biedt ruimte voor duurzame bedrijven. Door het stimuleren van isolatie en opwekken van duurzame energie is er werkgelegenheid ontstaan in de duurzame sector. We kunnen dit verder versterken door nieuwe technologie├źn te laten toepassen in nieuwe bedrijven, zoals chipstechnologie in de gezondheidszorg.

Innovatie ontstaat steeds meer door samenwerking tussen verschillende organisaties. Dit kunnen we versterken door het bedrijfsleven verder te ver- binden met onderzoeksgroepen van de HAN en de universiteit. De poorten van deze kennisinstellingen kunnen nog verder open. De sterke punten van de Nijmeegse economie moeten met elkaar worden verbonden: health, onderwijs, logistiek, industrie, horeca, winkelen, creatieve sector en kleinschaligheid.