Kandidatenlijst GroenLinks Nijmegen vastgesteld

De kandidatenlijst van GroenLinks Nijmegen is vastgesteld. De lijst wordt aangevoerd door Pepijn Boekhorst, die in september per ledenreferendum al werd verkozen. Pepijn wordt gevolgd door Lisa Westerveld, een bekende in de Nijmeegse studentenwereld. Zij was voorheen voorzitter van de landelijke studentenvakbond (LSVb). Daarna volgen in de top acht raadslid Noël Vergunst; Cilia Daemen ; de raadsleden Jos Reinhoudt en Pepijn Oomen; April Ranshuijsen en Anne Jaspers. Bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen haalde GroenLinks acht zetels. De leden konden tevens aangeven wie zij graag als wethouders zouden willen voordragen, indien de kans zich voordoet. De voorkeur gaat uit naar huidig wethouder Bert Frings en Harriët Tiemens, die momenteel wethouder is voor GroenLinks in Rheden.

Voor het bepalen van de volgorde van de lijst en de eventuele wethouder(s) konden leden van GroenLinks de afgelopen weken stemmen in een referendum. De opkomst was respectievelijk 30.8 en 27.2 procent van de ruim 600 leden. Op de kieslijst staan ook namen van andere bekende Nijmegenaren die zo hun persoonlijke steun willen betuigen aan de partij. Naast oud-wethouders en oud-raadsleden staan op de lijst onder meer Tom Hoven (studentenvakbond AKKU), Volkert Vintges (Gelderse Natuur en Milieu Federatie), Pascal van der Maas (Tandem, COC) en Matthijs de Gruijter (Struin).

De kandidatenlijst zoals die na het referendum door de ALV is vastgesteld: