Nieuws van Marieke Smit

Gereguleerde hennepteelt: ja! Maar wel onder realistische voorwaarden.

Als GroenLinks zijn we altijd groot voorstander geweest van legale wietteelt. We juichen stappen naar een experiment met het reguleren wietteelt dan ook van harte toe. De kwaliteit van softdrugs wordt controleerbaar en het helpt om criminaliteit te bestrijden en onveilige situaties met illegale kwekerijen tegen te gaan.

In een brief aan de gemeenteraad beschrijven Nijmeegse coffeeshophouders hun ernstige zorgen over de uitvoerbaarheid van het geplande experiment.

GroenLinks wil verdere maatregelen tegen vervuiling en dierenleed op het Waalstrand

Het Waalstrand is een unieke plek midden in de stad waar mensen volop kunnen genieten van de prachtige natuur. Maar de gevolgen van zwerfafval en verkeerde omgang met de grote grazers worden steeds duidelijker zichtbaar. Het zwerfafval zorgt al langere tijd voor levensgevaarlijke situaties voor wilde dieren. Het laatste nieuws is dat twee Konikpaarden worden verwijderd vanwege opdringerig en agressief gedrag. Dit is het gevolg van verkeerd gedrag van recreanten naar de dieren toe, en bevestigt opnieuw de ernst van de situatie.