Nieuws van Joep Bos-Coenraad

Nijmegen wordt digitaal onafhankelijk, met open standaarden en open source

Begin dit jaar diende GroenLinks Nijmegen de motie 'Nijmegen Digitaal Onafhankelijk' in en kreeg daarbij steun van de voltallige Nijmeegse raad.

Dat is heel goed nieuws, want we zijn al lang bezig (sinds 2003) om de Nijmeegse ICT slimmer en toekomstbestendiger te maken, maar we zijn nog niet ver genoeg. Grote ICT bedrijven hebben nog teveel macht over onze digitale keuzes en privacy.

GroenLinks Nijmegen in Hees

Op zaterdag 20 oktober ging een groepje GroenLinksers op pad in de Nijmeegse wijk Hees om te horen wat er speelt. "Wat gaat er goed, wat kan er beter?"

De inwoners van Hees tonen zich erg gelukkig in hun wijk. Dat uit zich ook in een hele actieve gemeenschap die elkaar kent en samen van alles onderneemt: van het opzetten van een voedselbos, een collectief van bewoners uit Hees die hun leefwijze willen verduurzamen, enthousiaste karrentrekkers die jaarlijks een prachtig bouwdorp organiseren en nog veel meer. Het is geweldig om te zien dat er zoveel initiatief wordt genomen om de wijk nog mooier en de bewoners gelukkiger te maken.