Nieuws over Pepijn Oomen

Hof van Holland/Woenderskamp

Op de politieke avond van 14 juni zijn de bestemmingsplannen voor Hof van Holland en de Woenderskamp vastgesteld door een positieve raad. Daarmee is de versnelling van de ontwikkeling van het nieuwe centrum in Nijmegen-noord, waartoe we hadden besloten in het coalitieakkoord, een feit. "En niet zo maar versnelling," aldus raadslid Pepijn Oomen, "het wordt een groene en levendige wijk waarin alle ruimte is voor de fiets!"

Snel een verkeersveiliger Lent

De fractie van GroenLinks vraagt het college woensdag om snel te beginnen met het verkeersveiliger maken van twee belangrijke wegen in Lent: de Vossenpels en de Laauwikstraat. "Liever vandaag dan morgen," meldt raadslid Pepijn Oomen.

Bewoners beter informeren bij ruimtelijke plannen

Het is een veelgehoorde klacht bij tal van wijzigingen in de stad: bewoners zijn er niet van op de hoogte. Of het nu gaat om nieuwbouw, om grootscheepse verbouwingen of om bomenkap langs doorgaande straten: Nijmegenaren die niet in de directe omgeving wonen, vissen achter het net en komen er vaak pas achter dat er iets verandert als de palen in de grond geslagen zijn, of de bomen gekapt.

Brommers op de rijbaan

Tijdens de begrotingsbespreking vroeg GroenLinks raadslid Pepijn Oomen hoe ver het staat met onze ambitie om de fietspaden brommer- en scootervrij te maken. Het antwoord van wethouder Harriët Tiemens was klip en klaar: vanaf 2017 moeten brommers en scooters op de rijbaan.

Raad kiest voor vertraging verkeersoplossing Lent

In de discussie over de zomernota kwam opnieuw de Dorpensingel-Oost ter sprake. Deze weg, die bedacht is van de Ovatonde boven Lent tot Bemmel, is een heftige wens van partijen als PvdA en D66. Waarom is niet duidelijk, want deze weg is onbetaalbaar en het duurt nog jaren voor deze aangelegd kan worden.

Historische tuin gered

De Waalsprong ontwikkelt zich steeds verder. In de raad bespraken we het ambitiedocument voor de nieuwe wijk Hof van Holland, het nieuwe centrum in Nijmegen-noord. De ambitie is in goed overleg tot stand gekomen met bewoners, ondernemers en ontwikkelaars. Het resultaat: een stedelijke wijk met veel groen en een mooi groen lint als ruggengraat. GroenLinks is  dan ook zeer te spreken over het plan.