Nieuws over Pepijn Boekhorst

Kandidatenlijst definitief

De top 20 van de kandidatenlijst is bekend! De lijst die wordt aangevoerd door lijsttrekker April Ranshuijsen is door het ledenreferendum ongewijzigd. Hier lees je welke kandidaten op welke plaats staan.

De uitslag van het wethoudersreferendum is ook bekend. De leden kozen, in volgorde van voorkeur, voor Harriët Tiemens, Noël Vergunst en Bert Frings als mogelijke wethouderskandidaat voor de volgende periode. Het wethoudersreferendum is een traditie in de Nijmeegse afdeling van GroenLinks en vormt een advies aan de nieuwe fractie.

Grote vraagtekens bij 280.000 vrachtwagens door Nijmegen-West

De fractie van GroenLinks wil opheldering over het voornemen om vanaf 2020 dagelijks 78 extra vrachtwagens over bedrijventerrein TPN-West te laten rijden, om het zand van de Beuningse plas te vervoeren naar binnenvaartschepen aan het Maas-Waal kanaal. In schriftelijke vragen aan het Nijmeegse college van B&W laat de partij weten dat 280.000 vrachtwagens niet passen bij een duurzame, innovatie Europese groene hoofdstad.

Coalitie investeert in sterker Nijmegen

De coalitiepartijen SP, GroenLinks, Stadspartij DNF en VSP stellen komende gemeenteraadsvergadering een aantal investeringsmaatregelen voor die Nijmegen sterker moeten maken. De komende jaren komt er meer geld beschikbaar voor gezinnen met een minimuminkomen.

Woonoverlast

GroenLinks vindt het belangrijk dat we woonoverlast (door afval, geparkeerde fietsen, geluidsoverlast) serieus moeten aanpakken. Sommige partijen willen dit doen door het lastiger te maken om kamers te realiseren waar studenten en starters kunnen wonen. GroenLinks zet echter in op een goed bereikbaar meldpunt waar overlast serieus wordt genomen.

Rijkswaterstaat: denk met ons mee!

De verantwoordelijke voor het gebruik van de Waal bij Nijmegen is Rijkswaterstaat. Die partij toont te vaak dat alleen de regels tellen en het Nijmegen-gevoel nagenoeg afwezig is. Met kokervisie maken we onze stad niet mooier. Het wordt tijd dat dat gaat veranderen: een oproep van onze fractievoorzitter Pepijn Boekhorst.

Ongezonde luchtkwaliteit door brommers en scooters

Maandag 6 maart jl. opende de Gelderlander met het bericht dat brommers en scooters vervuilender zijn dan gedacht. Dit blijkt uit metingen die zijn uitgevoerd door de GGD in Nijmegen en Arnhem. De uitstoot van brommers en scooters leidt tot een ongezonde luchtkwaliteit voor met name fietsers. Aan de hand van dit onderzoek wil het college van B&W in Arnhem maatregelen nemen zoals het instellen van een milieuzone voor brommers en scooters. De fractie van GroenLinks vindt dat Nijmegen ook maatregelen moet nemen om de gezondheid van verkeersdeelnemers te waarborgen en zal hier morgen vragen over stellen aan het college. Fractievoorzitter Pepijn Boekhorst: "Laat het schoonste vervoermiddel niet ten koste gaan van het vuilste!"