Nieuws over Pepijn Boekhorst

Sociale huurwoningen op de beste plekken in de stad

Wat doe je op de eerste dag in functie als wethouder volkshuisvesting in Nijmegen, vroeg gespreksleider Vincent Cantrijn aan alle deelnemers tijdens het Woondebat in Lux ruim een week voor de gemeenteraadsverkiezingen. ”Ik zou direct op bezoek gaan bij de huurdersverenigingen en bij gemeenschappelijke woonvormen om te horen wat zij voor wensen hebben en wat de gemeente voor hen kan doen.”, begon fractievoorzitter Pepijn Boekhorst, die GroenLinks op deze avond vertegenwoordigde.

Openheid van zaken over 280.000 vrachtwagens graag!

De bereikbaarheid van een groot aantal Nijmeegse bedrijven en de gezondheid van duizenden inwoners en werknemers uit Beuningen en Nijmegen staat onder druk. De plannen om de gedurende minstens 16 jaren met ruim 280.000 vrachtwagens van Beuningen via bedrijventerrein TPN-West naar het Maas-Waalkanaal te rijden, leiden tot grote zorgen. Wat zijn de effecten van dit zandtransport voor de leef- en werkomgeving en het (economisch) klimaat voor de betrokkenen?

Kandidatenlijst definitief

De top 20 van de kandidatenlijst is bekend! De lijst die wordt aangevoerd door lijsttrekker April Ranshuijsen is door het ledenreferendum ongewijzigd. Hier lees je welke kandidaten op welke plaats staan.

De uitslag van het wethoudersreferendum is ook bekend. De leden kozen, in volgorde van voorkeur, voor Harriët Tiemens, Noël Vergunst en Bert Frings als mogelijke wethouderskandidaat voor de volgende periode. Het wethoudersreferendum is een traditie in de Nijmeegse afdeling van GroenLinks en vormt een advies aan de nieuwe fractie.

Grote vraagtekens bij 280.000 vrachtwagens door Nijmegen-West

De fractie van GroenLinks wil opheldering over het voornemen om vanaf 2020 dagelijks 78 extra vrachtwagens over bedrijventerrein TPN-West te laten rijden, om het zand van de Beuningse plas te vervoeren naar binnenvaartschepen aan het Maas-Waal kanaal. In schriftelijke vragen aan het Nijmeegse college van B&W laat de partij weten dat 280.000 vrachtwagens niet passen bij een duurzame, innovatie Europese groene hoofdstad.

Coalitie investeert in sterker Nijmegen

De coalitiepartijen SP, GroenLinks, Stadspartij DNF en VSP stellen komende gemeenteraadsvergadering een aantal investeringsmaatregelen voor die Nijmegen sterker moeten maken. De komende jaren komt er meer geld beschikbaar voor gezinnen met een minimuminkomen.

Woonoverlast

GroenLinks vindt het belangrijk dat we woonoverlast (door afval, geparkeerde fietsen, geluidsoverlast) serieus moeten aanpakken. Sommige partijen willen dit doen door het lastiger te maken om kamers te realiseren waar studenten en starters kunnen wonen. GroenLinks zet echter in op een goed bereikbaar meldpunt waar overlast serieus wordt genomen.