Nieuws over Pepijn Boekhorst

Coalitie investeert in sterker Nijmegen

De coalitiepartijen SP, GroenLinks, Stadspartij DNF en VSP stellen komende gemeenteraadsvergadering een aantal investeringsmaatregelen voor die Nijmegen sterker moeten maken. De komende jaren komt er meer geld beschikbaar voor gezinnen met een minimuminkomen.

Woonoverlast

GroenLinks vindt het belangrijk dat we woonoverlast (door afval, geparkeerde fietsen, geluidsoverlast) serieus moeten aanpakken. Sommige partijen willen dit doen door het lastiger te maken om kamers te realiseren waar studenten en starters kunnen wonen. GroenLinks zet echter in op een goed bereikbaar meldpunt waar overlast serieus wordt genomen.

Rijkswaterstaat: denk met ons mee!

De verantwoordelijke voor het gebruik van de Waal bij Nijmegen is Rijkswaterstaat. Die partij toont te vaak dat alleen de regels tellen en het Nijmegen-gevoel nagenoeg afwezig is. Met kokervisie maken we onze stad niet mooier. Het wordt tijd dat dat gaat veranderen: een oproep van onze fractievoorzitter Pepijn Boekhorst.

Ongezonde luchtkwaliteit door brommers en scooters

Maandag 6 maart jl. opende de Gelderlander met het bericht dat brommers en scooters vervuilender zijn dan gedacht. Dit blijkt uit metingen die zijn uitgevoerd door de GGD in Nijmegen en Arnhem. De uitstoot van brommers en scooters leidt tot een ongezonde luchtkwaliteit voor met name fietsers. Aan de hand van dit onderzoek wil het college van B&W in Arnhem maatregelen nemen zoals het instellen van een milieuzone voor brommers en scooters. De fractie van GroenLinks vindt dat Nijmegen ook maatregelen moet nemen om de gezondheid van verkeersdeelnemers te waarborgen en zal hier morgen vragen over stellen aan het college. Fractievoorzitter Pepijn Boekhorst: "Laat het schoonste vervoermiddel niet ten koste gaan van het vuilste!"

Overvolle perrons op station Nijmegen Centraal

In december vorig jaar is de nieuwe dienstregeling van NS ingegaan. Sinds die tijd rijden er meer treinen tussen Arnhem en Nijmegen, waar Nijmeegse reizigers blij mee zijn. Al deze treinen vertrekken en arriveren echter op de perrons 3 en 4. Sinds de nieuwe dienstregeling wordt perron 1 door NS niet meer gebruikt. Dit leidt tot grote drukte op de perrons 3 en 4 en de (rol)trappen hiernaartoe met af en toe onveilige situaties. Daarnaast zorg het voor extra reistijd voor reizigers die het station via de Oostzijde (centrumzijde) binnenkomen. De fractie van GroenLinks vindt dat treinreizigers veilig en comfortabel moeten kunnen reizen en vindt dat perron 1 opnieuw moet worden opgenomen in de dienstregeling. Fractievoorzitter Pepijn Boekhorst: "Een oplossing is nodig!" Morgen stelt de fractie hier vragen over aan het college.

GroenLinks organiseert huiskamerbijeenkomst over politiek

De landelijke verkiezingen komen steeds dichterbij. Daarom organiseert fractievoorzitter Pepijn Boekhorst van GroenLinks Nijmegen een huiskamerbijeenkomst, waarin hij met Nijmegenaren in gesprek gaat over politiek en welke veranderingen er nodig zijn. Er is plaats voor maximaal 8 personen, en we spreken over zowel landelijke als lokale thema’s.