Nieuws over Noël Vergunst

In het Waalfront kan betaalbaar wonen prima samengaan met verkeersveiligheid

Een opiniestuk van ons raadslid Noël Vergunst.

Nijmegen heeft veel ambities in het voormalige industriegebied Waalfront. De Honig is nu al een bruisende hotspot en in hoog tempo worden zowel duurdere koopwoningen als zeer gewilde, sociale huurwoningen gebouwd. Het is een ideale plek voor starters die al lang op zoek zijn naar een huis.

Nijmegen klaar voor proef met wietteelt

Eindelijk is er een oplossing in zicht voor de illegale wietkwekerijen. Het nieuwe kabinet zou van plan zijn om in een aantal gemeenten toe te staan om legaal geteelde wiet te verkopen in coffeeshops. GroenLinks-raadslid Noël Vergunst vraagt woensdag 11 oktober aanstaande aan de burgemeester om Nijmegen aan te melden als proefgemeente: “In Nijmegen is er breed draagvlak om de wietteelt te reguleren .

Laan van Oost-Indië: een veilige weg voor het Waalfront

De nieuwe wijk het Waalfront krijgt steeds meer vorm. Daar hoort natuurlijk ook een ontsluitingsweg bij. Raadslid Noël Vergunst: “al jaren is gepuzzeld op verschillende varianten en nu is het tijd om een weg te kiezen die veilig is, bijdraagt aan goede doorstroming en zo weinig mogelijk overlast veroorzaakt voor omwonenden.”

Gemeente leert van slachthuisdossier

Woensdag 18 januari debatteert de gemeenteraad van Nijmegen over het slachthuisdossier. Het afgelopen jaar is tientallen uren in de raad gesproken over dit onderwerp. De coalitiefracties SP, GroenLinks, Stadspartij DNF en de VSP vinden het in het belang van Nijmegen dat er geleerd wordt van de situatie.

Mantelzorgers ontlasten

De partijen CDA, VVD, GroenLinks en D66 dienen, op de dag van de mantelzorger, een initiatiefvoorstel in om mantelzorgers te ondersteunen. De partijen willen mantelzorgers, mensen die meer dan 8 uur per week voor hun naasten zorgen, ontlasten. Nijmegen kent veel mantelzorgers.

Nijmegen omarmt het Poëziecentrum Nederland

Nederland kent vele dichters. Het is dan ook een eer dat in Nijmegen het Poëziecentrum Nederland is gevestigd. Gemeenteraadslid Noël Vergunst: “Literatuur is een van de ketens van ons cultuurbeleid. Poëzie is een laagdrempelige vorm van literatuur en is bij uitstek geschikt om jongeren enthousiast te maken voor cultuur.”