Nieuws over Noël Vergunst

NEC neemt het Goffertstadion weer over van de gemeente

Binnen twee jaar hopen de gemeente Nijmegen en voetbalclub NEC een belangrijke financiële relatie te beëindigen. Tot eind 2019 heeft NEC de tijd een koper te vinden voor het Goffertstadion. Deze overeenkomst kost de gemeente geen cent en hiermee verdwijnen eventuele financiële risico’s. Het hebben van een voetbalstadion ziet GroenLinks niet als een gemeentelijke taak. Met de koop kan NEC zelf investeren in modernisering van het stadion.

In het Waalfront kan betaalbaar wonen prima samengaan met verkeersveiligheid

Een opiniestuk van ons raadslid Noël Vergunst.

Nijmegen heeft veel ambities in het voormalige industriegebied Waalfront. De Honig is nu al een bruisende hotspot en in hoog tempo worden zowel duurdere koopwoningen als zeer gewilde, sociale huurwoningen gebouwd. Het is een ideale plek voor starters die al lang op zoek zijn naar een huis.

Nijmegen klaar voor proef met wietteelt

Eindelijk is er een oplossing in zicht voor de illegale wietkwekerijen. Het nieuwe kabinet zou van plan zijn om in een aantal gemeenten toe te staan om legaal geteelde wiet te verkopen in coffeeshops. GroenLinks-raadslid Noël Vergunst vraagt woensdag 11 oktober aanstaande aan de burgemeester om Nijmegen aan te melden als proefgemeente: “In Nijmegen is er breed draagvlak om de wietteelt te reguleren .

Laan van Oost-Indië: een veilige weg voor het Waalfront

De nieuwe wijk het Waalfront krijgt steeds meer vorm. Daar hoort natuurlijk ook een ontsluitingsweg bij. Raadslid Noël Vergunst: “al jaren is gepuzzeld op verschillende varianten en nu is het tijd om een weg te kiezen die veilig is, bijdraagt aan goede doorstroming en zo weinig mogelijk overlast veroorzaakt voor omwonenden.”

Gemeente leert van slachthuisdossier

Woensdag 18 januari debatteert de gemeenteraad van Nijmegen over het slachthuisdossier. Het afgelopen jaar is tientallen uren in de raad gesproken over dit onderwerp. De coalitiefracties SP, GroenLinks, Stadspartij DNF en de VSP vinden het in het belang van Nijmegen dat er geleerd wordt van de situatie.

Mantelzorgers ontlasten

De partijen CDA, VVD, GroenLinks en D66 dienen, op de dag van de mantelzorger, een initiatiefvoorstel in om mantelzorgers te ondersteunen. De partijen willen mantelzorgers, mensen die meer dan 8 uur per week voor hun naasten zorgen, ontlasten. Nijmegen kent veel mantelzorgers.