Nieuws over Lisa Westerveld

Steun voor plannen binnenstad

De fractie van GroenLinks heeft verheugd gereageerd op de plannen van het College van B&W voor de binnenstad. De bedoeling is dat het centrum veel meer een verblijfsklimaat krijgt, met ruimte voor de voetganger, de fietser en terrasbezoek. Raadslid Lisa Westerveld: "De stad wordt zo echt een place to be!"

Trots op tolerant Nijmegen

Vanmiddag was een mooie demonstratie georganiseerd door bezorgde inwoners op Plein1944, getiteld "Nijmegen against hate". Ons raadslid en kandidaat-kamerlid Lisa Westerveld hield hier ook een betoog. "Duurzame verandering komt altijd van onderop: laten wij hier de komende weken, maanden en jaren het goede voorbeeld geven. Door niet te luisteren naar politici die alleen maar schreeuwen. Maar door naar elkaar te luisteren en open te staan voor de mening van anderen. Op die manier bereiken we een tolerante samenleving waar iedereen trots op kan zijn. " Lees hieronder haar volledige speech!

Stormloop op kaarten voor bijeenkomst Jesse Klaver

DIt weekend heeft de 1000e bezoeker zich gemeld voor de Meetup met Jesse Klaver. De lijsttrekker van GroenLinks komt op vrijdag 13 januari naar Nijmegen. Hij gaat met de aanwezigen in gesprek in concertgebouw De Vereeniging. Het is uniek dat een politicus zoveel mensen trekt naar een bijeenkomst. “Het laat zien dat Nijmegen een echte GroenLinks-stad is.

Samsom, nu echt sociale bijstand!

Duidelijke oproep van onze raadsleden aan Samsom: stop met mooie praatjes en ga bijstandsgerechtigden echt helpen! Een opinieartikel in de Volkskrant van donderdag 1 december.

Fijn dat de PvdA nu ook wil dat de bijstandsregels versoepeld worden, maar jammer dat de partij twee weken geleden niet instemde met voorstellen van GroenLinks. Verschillende raadsleden door het land willen dolgraag aan de slag met een socialere bijstand, maar vangen telkens bot bij de landelijke overheid.

Nijmeegs raadslid Lisa Westerveld hoog op GroenLinks-lijst

GroenLinks-raadslid Lisa Westerveld staat op plaats 13 op de landelijke lijst voor de Tweede Kamerverkiezingen. Daarmee maakt zij een reële kans om in maart 2017 gekozen te worden tot Kamerlid voor GroenLinks.

“Daar ben ik natuurlijk enorm vereerd mee, laat Westerveld weten in een reactie. In de Nijmeegse raad heb ik ervaren hoe je als groene en sociale partij vaak echt het verschil kunt maken voor mensen. En ik zou het geweldig vinden om dat te mogen doen in de Tweede Kamer”.

Pop-up groen in Nijmegen

Meer groen op het Stationsplein, de Waalkade en in het centrum. GroenLinks diende de afgelopen tijd verschillende plannen in om dit voor elkaar te krijgen. En met succes! het Stationsplein wordt straks opgeknapt, er zijn plannen om de Waalkade te vergroenen en een projectteam ontwikkelt in overleg met ondernemers en  bewoners scenario's voor het vergroenen en autoluw maken van de Binnenstad.