Nieuws over Jos Reinhoudt

Luchtkwaliteit moet snel beter

De luchtkwaliteit in Nijmegen moet snel verbeteren. Dat vindt GroenLinks Nijmegen. De raadsfractie vindt het niet aanvaardbaar dat Nijmegenaren gemiddeld 420 dagen korter leven door luchtvervuiling. GroenLinks roept het stadsbestuur daarom op snel met concrete voorstellen te komen.

Geen nieuwe gasnetten in Nijmegen

In Nijmegen worden geen nieuwe gasleidingen meer aangelegd als de gemeenteraad woensdag de motie ‘Kom van dat gas af’ van GroenLinks aanneemt. De partij wil dat nieuwe woningen en kantoren alleen nog verwarmd mogen worden met duurzame systemen, zoals een warmtenet.

Pensioenfonds ABP moet stoppen met fossiele investeringen

De gemeente Nijmegen roept pensioenfonds ABP op te stoppen met investeringen in de fossiele industrie. Dit besluit is genomen na schriftelijke vragen van GroenLinks. Het college van b&w vraagt het ABP om de beleggingen in olie en steenkool “zo snel als mogelijk” af te bouwen en een visie te ontwikkelen op een toekomst waarin tot 95 procent minder broeikasgas wordt uitgestoten.

Stop investeringen in fossiele industrie

Nijmegen moet pensioenfonds ABP oproepen te stoppen met investeringen in de fossiele industrie. Dat vindt GroenLinks Nijmegen. De fractie vindt dat  het college van b&w het ABP moet verzoeken om de beleggingen in olie en steenkool af te bouwen.

Nijmegen maakt zich op voor duurzaam 2018

Nijmegen wil de titel European Green Capital 2018 maximaal benutten om zoveel mogelijk bedrijven en inwoners te betrekken bij het verduurzamen van de stad. In de anderhalf jaar tussen de officiële bekendmaking en de daadwerkelijke start van het duurzaamheidsjaar wordt achter de schermen hard gewerkt aan plannen die moeten laten zien wat er op het gebied van duurzaamheid allemaal mogelijk is.

Nijmegen is European Green Capital!

GroenLinks is er verschrikkelijk trots op dat Nijmegen de titel voor European Green Capital heeft binnengesleept. Het laat zien dat het beleid van GroenLinks werkt in Nijmegen. Duurzame energie, meer parken, meer fiets, al sinds de jaren ‘90 werken GroenLinks-wethouders daar keihard aan in Nijmegen. Dat betaalt zich uit. Na Nijmegen fietsstad  is dit al de tweede prijs op het gebied van duurzaamheid voor Nijmegen.