Nieuws over Jeanine Brummel-Ahlaloum

Besparen op arbeidsgehandicapten, nee bedankt!

De gemeenteraad van Nijmegen heeft woensdag een motie van GroenLinks en de SP aangenomen tegen het invoeren van loondispensatie voor arbeidsgehandicapten. Het kabinet is van plan om hiermee loonkostensubsidie te vervangen. Dat betekent dat voortaan niet de werkgever het verschil in loon aanvult, maar de werknemer zelf een aanvullende uitkering moet aanvragen. Fractielid Jeanine Brummel-Ahlaloum en fractievolger Miranda Florussen hebben hiertegen samen met de SP met succes een motie ingediend.

Nijmeegse vrouwen gebruik je stem!

Op initiatief van GroenLinks Nijmegen is een grote groep vrouwelijke kandidaat politici van diverse politieke partijen in Nijmegen samen met elkaar op de foto gegaan. Met als doel een gezamenlijke oproep te doen aan alle Nijmeegse vrouwen om actief deel te nemen aan de politiek en hun stem te laten horen.

Nijmegen wil een eerlijk en humaan Kinderpardon

Nijmegen wil dat er een eerlijk en humaan Kinderpardon komt. Daarmee sluit Nijmegen, evenals diverse andere gemeenten, zich aan bij de landelijke actie ‘Ze zijn al Thuis’. GroenLinks heeft in Nijmegen het initiatief genomen en samen met de SP, DNF en PvdA op 31 januari met succes een motie ingediend. Het is een oproep aan het College om zich in te zetten voor een eerlijk en humaan Kinderpardon bij de staatssecretaris van Justitie en Veiligheid.