Nieuws over Daan Moerkerk

Geef Lent de rust die het verdient

Inwoners van Lent zijn de dupe van getouwtrek tussen overheidsinstanties. Daar moet snel iets aan veranderen, vindt GroenLinks. Een opiniestuk van ons fractielid Daan Moerkerk.

Lent ondergaat de laatste decennia een gedaantewisseling. Aan het begin van de eeuw zijn hele wijken uit de grond gestampt en na een tijdelijke dip wordt er nu weer volop gebouwd. Het groeiende aantal woningen zorgt ook voor uitdagingen. Een voorbeeld daarvan is de toenemende verkeersdrukte in het dorp.

Groene daken voor iedereen

Het moet makkelijker worden om in Nijmegen een groen dak aan te leggen. Dat vindt GroenLinks Nijmegen. Bij de behandeling van de zomernota woensdag in de gemeenteraad diende de partij een motie in om dit voor elkaar te krijgen. De motie werd unaniem aangenomen.

Adopteer een stadspoort!

Nijmegen is één van de meest duurzame steden van het land. Toch merk je daar weinig van als je de stad binnenkomt. De neutrale plaatsnaamborden van nu zijn niet onderscheidend en inspiratieloos. Dat mag anders.