Nieuws over April Ranshuijsen

Verder met verandering

Schoon verkeer in de stad, 10 miljoen euro extra voor fiets en ander schoon vervoer, een veilige Graafseweg voor alleen lokaal verkeer, strenger optreden tegen illegale kamerverhuur, minder regels en controledrang voor mensen met een uitkering en radicale vergroening. Dit zijn enkele in het oog-springende punten uit het verkiezingsprogramma van GroenLinks Nijmegen, dat vandaag bekend is gemaakt.

Groen licht voor experiment met de bijstand in Nijmegen

GroenLinks Nijmegen heeft zich de afgelopen twee jaar ingezet voor een experiment met de bijstand waarbij meer wordt uitgegaan van vertrouwen, positieve stimulering en maatwerk. Ook komt er ruimte om deels bij te kunnen verdienen als beloning, zonder alle bureaucratische regels die vaak juist voor meer problemen zorgen.

April Ranshuijsen lijsttrekker GroenLinks Nijmegen

April Ranshuijsen zal bij de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2018 de kandidatenlijst aanvoeren. April is op dit moment vicevoorzitter van de GroenLinksfractie in Nijmegen. De Kandidatencommissie draagt haar met trots voor als lijsttrekker. Ranshuijsen: 'Met plezier werk ik verder aan een sociaal, groen en gezond Nijmegen. Ik heb enorm veel zin om aan de slag te gaan en straks te bouwen aan een sterk en enthousiast fractieteam.'

Gezocht: 4 fractievolgers

Wil jij met ons samenwerken aan een mooie stad?

GroenLinks Nijmegen is een actieve politieke partij met 8 raadsleden, 2 wethouders en 2 fractievolgers. Nijmegen is een echte GroenLinks stad, veel inwoners delen met ons de idealen voor een stad met meer duurzaamheid, meer empathie en waar we eerlijk delen. Ons team zoekt ter versterking 4 fractievolgers.

Persoonlijke ondersteuning en scholing werkt

Dat is een van de uitspraken die duidelijk naar voren kwam tijdens de ronde tafel gesprekken met werkzoekenden en werkgevers, georganiseerd op initiatief van GroenLinks raadslid April Ranshuijsen. Centraal stond de vraag welke ondersteuning van het Werkbedrijf mensen heeft geholpen bij het zoeken en vinden van betaald werk en wat beter zou kunnen.