Nieuws over April Ranshuijsen

GroenLinks, D66 en SP sluiten coalitieakkoord 'Nijmegen: samen vooruit'

GroenLinks, D66 en de SP vormen de nieuwe coalitie in Nijmegen. De partijen sloten een akkoord waarin de energietransitie, zorg voor inwoners, economie & werk en aantrekkelijke stad de belangrijkste thema’s zijn. Namens de partijen gaan de volgende wethouders met de opgaven voor de stad aan de slag: Harriët Tiemens (GroenLinks), Noël Vergunst (GroenLinks), Bert Frings (GroenLinks), Grete Visser (D66), Monique Esselbrugge (D66), Renske Helmer-Englebert (SP) en Bert Velthuis (SP).

Snel aan de slag met een beter stationsgebouw

Het stationsgebouw in Nijmegen moet mooier en beter toegankelijk worden. Treinreizigers willen makkelijker en sneller op de perrons komen, en dat geldt ook voor perron 1A dat snel weer in gebruik moet worden genomen. Dat is althans de mening van reizigers die reageerden op een oproep van GroenLinks. Lijsttrekker April Ranshuijsen: “Wij roepen de gemeente, ProRail en NS op om snel aan de slag te gaan met deze verbetersuggesties. Laten we ervoor zorgen dat het stationsgebouw echt een visitekaartje wordt voor onze mooie stad!”

Meet-Up met Jesse Klaver over klimaat op 5 maart

Maandagavond 5 maart komt Jesse Klaver, politiek leider van GroenLinks, voor een Meet-up naar Nijmegen. Vanaf 20 uur gaat hij in de Stadsschouwburg in gesprek met Nijmegenaren over de aanpak van klimaatverandering. Iedereen is welkom, je hoeft je alleen aan te melden via de site steun.groenlinks.nl. De avond is vrij toegankelijk.

Ons campagnepand geopend voor publiek

Het GroenLinks-campagnepand in de binnenstad is vanaf deze week geopend, voor Nijmegenaren met vragen over lokale politiek en GroenLinks. Op woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag is het pand aan de Augustijnenstraat 47 (tegenover de ingang van de Hema) bemensd met vrijwilligers die de koffie en thee klaar hebben staan. Lijsttrekker April Ranshuijsen: “Iedereen is welkom met vragen over een groene, gezonde en sociale stad. Ook onze thema-avonden over onderwerpen die belangrijk zijn voor Nijmegen, zijn vrij toegankelijk. We hopen zoveel mogelijk stadgenoten te bereiken voor de gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart.”

Verslag FNV debat

”We willen het eigen risico  in de zorg omlaag brengen naar 72 euro per jaar door een lokale collectieve aanvullende verzekering. Dat houdt de zorg ook betaalbaar voor mensen met een laag inkomen.” Dat zei GroenLinks-lijsttrekker April Ranshuijsen donderdagavond 25 januari bij het FNV-debat, dat tevens de aftrap was voor de verkiezingscampagne. Met zo’n honderd bezoekers was de Maranathakerk in de Hazenkamp behoorlijk gevuld. Zij hadden heel wat vragen voor de politici, die het over één ding eens waren: de gemeente wil de mensen helpen die op dit moment de klappen krijgen van het regeringsbeleid.

Peiling: GroenLinks grootste in Nijmegen

In de strijd om de meeste zetels bij de gemeenteraadsverkiezingen in Nijmegen ligt GroenLinks twee zetels voor op D66. Dat blijkt uit de eerste representatieve peiling voor de verkiezingen van 21 maart uitgevoerd door Maurice de Hond.