Nieuws over April Ranshuijsen

Ons campagnepand geopend voor publiek

Het GroenLinks-campagnepand in de binnenstad is vanaf deze week geopend, voor Nijmegenaren met vragen over lokale politiek en GroenLinks. Op woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag is het pand aan de Augustijnenstraat 47 (tegenover de ingang van de Hema) bemensd met vrijwilligers die de koffie en thee klaar hebben staan. Lijsttrekker April Ranshuijsen: “Iedereen is welkom met vragen over een groene, gezonde en sociale stad. Ook onze thema-avonden over onderwerpen die belangrijk zijn voor Nijmegen, zijn vrij toegankelijk. We hopen zoveel mogelijk stadgenoten te bereiken voor de gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart.”

Verslag FNV debat

”We willen het eigen risico  in de zorg omlaag brengen naar 72 euro per jaar door een lokale collectieve aanvullende verzekering. Dat houdt de zorg ook betaalbaar voor mensen met een laag inkomen.” Dat zei GroenLinks-lijsttrekker April Ranshuijsen donderdagavond 25 januari bij het FNV-debat, dat tevens de aftrap was voor de verkiezingscampagne. Met zo’n honderd bezoekers was de Maranathakerk in de Hazenkamp behoorlijk gevuld. Zij hadden heel wat vragen voor de politici, die het over één ding eens waren: de gemeente wil de mensen helpen die op dit moment de klappen krijgen van het regeringsbeleid.

Peiling: GroenLinks grootste in Nijmegen

In de strijd om de meeste zetels bij de gemeenteraadsverkiezingen in Nijmegen ligt GroenLinks twee zetels voor op D66. Dat blijkt uit de eerste representatieve peiling voor de verkiezingen van 21 maart uitgevoerd door Maurice de Hond.

GroenLinks zoekt verbetersuggesties voor stationsgebouw Nijmegen

GroenLinks roept trein- en busreizigers op met verbetersuggesties te komen voor het stationsgebouw in Nijmegen. De partij vindt dat er snel begonnen moet worden aan een moderner en toegankelijker stationsgebouw voor Nijmegen. Lijsttrekker April Ranshuijsen: “Dagelijks maken 40.000 reizigers gebruik van het centraal station in Nijmegen. Onze stad is het 10e station van het land, met meer reizigers dan Arnhem bijvoorbeeld. Het is er nu erg druk en krap. Samen met openbaar-vervoerreizigers brengen we in kaart wat er nodig is voor verbetering. Je kunt daarbij denken aan bredere trappen, snellere liften, betere toegangsdeuren.”

Verder met verandering

Schoon verkeer in de stad, 10 miljoen euro extra voor fiets en ander schoon vervoer, een veilige Graafseweg voor alleen lokaal verkeer, strenger optreden tegen illegale kamerverhuur, minder regels en controledrang voor mensen met een uitkering en radicale vergroening. Dit zijn enkele in het oog-springende punten uit het verkiezingsprogramma van GroenLinks Nijmegen, dat vandaag bekend is gemaakt.

Groen licht voor experiment met de bijstand in Nijmegen

GroenLinks Nijmegen heeft zich de afgelopen twee jaar ingezet voor een experiment met de bijstand waarbij meer wordt uitgegaan van vertrouwen, positieve stimulering en maatwerk. Ook komt er ruimte om deels bij te kunnen verdienen als beloning, zonder alle bureaucratische regels die vaak juist voor meer problemen zorgen.