Nieuws over iedereen

Een feest voor iedereen? Dan helpen roetveegpieten de Sint.

“Sinterklaas is nog niet in het land of zwarte mensen worden voor zwarte piet uitgescholden. Voor heel veel zwarte mensen, grote mensen en kinderen, is het helemaal geen feest. We kunnen bijna niet vrolijk zijn.” vertelde Gerda aan Pino. Dat was in 1987, in een aflevering van Sesamstraat. 32 jaar geleden.

Wat wil JIJ doen voor GroenLinks?

Heb je zin om de handen uit de mouwen te steken voor een groene en sociale stad? Kies uit een aantal concrete activiteiten van de ledenactiefdag in september.

VIDEO: Onze eigen hardloopshirts

Joep met loopshirt

Met de Zevenheuvelenloop in zicht hebben een aantal sportieve leden de bezwete hoofden bij elkaar gestoken om een eigen hardloopshirt te maken voor GroenLinks Nijmegen. Inmiddels zijn ze gedrukt!

Kijk de video

VIDEO: Alle wijken goed bereikbaar

Harriët Tiemens wethouder GroenLinks

De gemeente Nijmegen heeft haar ambities voor mobiliteit in Nijmegen in kaart gebracht. Onze wethouder Harriët Tiemens geeft in de video een aantal ideeën om wijken bereikbaar te houden.

Maak van inclusie geen illusie

diversiteit

In het debat over de Cultuurvisie in oktober steunde de raad onze motie om samen met ervaringsdeskundigen doelen te formuleren voor diversiteit en toegankelijkheid.