Bestuur

De Nijmeegse afdeling van GroenLinks telt ruim 900 leden. Het bestuur van de afdeling organiseert activiteiten voor deze leden en probeert hen hierbij actief te betrekken. Denk aan de Algemene LedenVergaderingen (ALV's genoemd), het Politiek Café of campagneactiviteiten. Op ALV's kunnen leden meebeslissen over 'formele' zaken. Tijdens Politieke Café's discussiëren GroenLinksers over inhoudelijke thema's.

Bestuursleden

Wat doet het bestuur?

Een half uur vóór elke ALV worden nieuwe leden, of oudere leden die actiever willen worden, bijgepraat over wat er in de afdeling te doen is. Daarnaast is er elk jaar een LedenActief Markt, waar de verschillende werkgroepen zich presenteren en leden een goed overzicht krijgen van wat er allemaal gebeurt in de afdeling en wat ze eventueel zelf bij zouden kunnen dragen.

Het bestuur volgt de fractie tijdens de fractievergaderingen. Daarnaast is het bestuur verantwoordelijk voor het personeelsbeleid. Dat betekent dat één of meer bestuursleden betrokken zijn bij de functionerings- en beoordelingsgesprekken met onze fractieleden en wethouders.

Het bestuur beheert de inkomsten en uitgaven van de afdeling.

Tenslotte zijn bestuursleden lid van één of meerdere van onze lokale werkgroepen, om op deze wijze de contacten tussen bestuur en werkgroepen te onderhouden.

Meer informatie?

Wil je meer informatie? Ben je lid van GroenLinks en wil je actief worden in de afdeling? Stuur dan een mail naar bestuur@groenlinksnijmegen.nl

We zijn altijd op zoek naar enthousiaste campagnevrijwilligers, bestuursleden, werkgroepleden, ... er zijn veel leuke activiteiten!

GroenLinks Nijmegen

p.a. Stadhuis, kamer 18, Korte Nieuwstraat 6, 6511 PP Nijmegen