Afdeling

De Nijmeegse afdeling van GroenLinks is er voor iedereen. Wij maken de verbindingen tussen Nijmegen en de politiek, tussen groene en linkse idealen en de gemeenteraad, tussen lokale problemen en landelijke oplossingen.

De fractie gaat over het politieke deel in de gemeenteraad, de rest van de afdeling over alles wat er nog meer komt kijken bij GroenLinkse politiek. GroenLinks in Nijmegen heeft 2 wethouders, een gemeenteraadsfractie. Daarnaast hebben we inhoudelijke werkgroepen.  Ons afdelingsbestuur zorgt voor alle zaken die niet direct gekoppeld zijn aan de gemeenteraad. Denk daarbij aan campagnes, aan inhoudelijke werkgroepen, aan het zoeken naar geschikte mensen voor kandidatenlijsten, aan het maken van het verkiezingsprogramma.  Daarnaast zorgt het bestuur voor activeren van de ruim 900 leden van onze afdeling.

We praten graag met mensen in onze mooie stad die ideeën hebben, bijvoorbeeld over meer groen, meer duurzaamheid, een eerlijker Nijmegen. We hebben natuurlijk ook contact met onze landelijke en provinciale politici. Wil je eens met ons praten of gewoon meer weten over GroenLinks in Nijmegen? Neem contact op met Toon Verploegen, die weet waar je het beste terecht kan.

Inhoud

Rechts zie je een overzicht van al onze inhoudelijk werkgroepen. Daarbij ook DWARS, onze jongerenorganisatie.

Campagne

GroenLinks wil campagne voeren. Dat is meer dan af en toe op een markt staan. Het is niet alleen als het verkiezingstijd is, ook daarbuiten. Dat doen we met huis-aan huis campagne voeren, online acties, huiskamergesprekken, flyeracties, praten met bewoners.

Wil je meewerken en meedenken aan de campagne? Neem contact op met ons campagneteam.